Pozycjonowanie google, a aspekt witryny

2020-07-15

Optymalizacja dla wyszukiwarek nie jest jednak tożsama z reklamowaniem witryn. W świecie reklam wykupuje się czas antenowy lub powierzchnie reklamowe, po czym umieszcza się w tym czasie lub na wykupionej powierzchni to, co strona reklamująca chce przekazać potencjalnym klientom, iw czasie, który ta strona wybrała lub na który może sobie pozwolić.


Pozycjonowanie google http://mateuszkozlowski.pl/, a współczesna witryna

Analiza zagadnień związanych z organicznymi wynikami wyszukiwanie organiczne to nie to samo co PR. Strony proponowane w wynikach wyszukiwania organicznego są dobierane według oceny algorytmu stosowanego przez wyszukiwarkę. Kiedy przygotowujesz wydanie dla prasy lub kierujesz jakieś informacje do mediów.


Aby zwiększyć swoje szanse, możesz podejmować próby wpływania na tę ocenę. Możesz podnosić ocenę witryn przez wyszukiwarki, kładąc szczególny nacisk na pewne aspekty i rezygnując z innych. Ostatecznie jednak wyniki wyszukiwania nie zależą wyłącznie od Ciebie - tak jak nie od Ciebie zależy przekaz zawarty w wieczornych wiadomości telewizyjnych. To algorytmy wyszukiwarek decydują o wynikach. Nie jesteś jedynym właścicielem witryn domagającym się uwagi użytkowników dokładnie tak samo postępują Twoi konkurenci.


Co więcej, także konkurencja podejmuje próby zwracania uwagi na siebie, kosztem Twojej witryny, nierzadko uciekając się do oczerniania Twojej oferty. Twórcy strategii optymalizacji dla wyszukiwarek często proponują przeprowadzenie prostego testu: wystarczy wpisać w wyszukiwarce zapytanie z nazwą Twojej firmy, nazwami oferowanych marek bądź produktów lub nazwiskami członków kierownictwa z jakimś negatywnym lub obraźliwym epitetem. Ludzie biznesu często są wręcz przerażeni, kiedy odkrywają wyniki wyszukiwania organicznego dla tego rodzaju zapytań.


Zdarza się nawet, że podejmują skazane na niepowodzenie próby sporządzania i wdrażania strategii zwalczania tych negatywnych wyników. Organiczne wyniki wyszukiwania mogą być prezentowane użytkownikom wyszukiwarek naprawdę bardzo długo, jeśli nie wiecznie.