Pozycjonowanie stron, a testowanie witryny internetowej

2020-07-15

Także wprowadzanie zmian w witrynie internetowej jest relatywnie proste i niedrogie. Nie musisz przecież ponownie kręcić wszystkich ujęć firmowych, aby udoskonalić swój spot telewizyjny.


Pozycjonowanie stron, a realizacja zadań biznesowych

Nie musisz ponownie drukować całego katalogu, aby usunąć jeden błąd. Wystarczy przetestować to, co już istnieje. Nie musisz nawet testować swojej witryny w warunkach jej pełnego obciążenia w wielu przypadkach wystarczy zorganizować kampanię reklamową typu płać za kliknięcie, aby skierować odwiedzających na interesującą nas stronę, jeżeli wskazuje się na pozycjonowanie stron http://mateuszkozlowski.pl/.


Platforma Google Website Optimizer sprawia, że przygotowywanie i wykonywanie testów jest dziecinną igraszką. Oferowane tempo generowania raportów z tych testów sprawia, że określenie „szybko” pasuje do tego procesu nieporównanie bardziej niż do testów opisywanych przez Hopkinsa. Słowo „szybko” nie odnosi się jednak tylko do czasu przygotowywania i wykonywania samych testów. To samo można powiedzieć o czasie inwestowanym w weryfikację wiarygodności i reprezentatywności uzyskanych w wyniku danych w odniesieniu do pozycjonowanie stron.


Testując witrynę internetową, nie musisz dostosowywać swoich działań do zjawisk tymczasowych, jak okresy podwyższonej sprzedaży, ani do długości procesu podejmowania decyzji o zakupie. Innymi słowy, nie musisz tracić czasu na bezczynne oczekiwanie, jeśli możesz osiągnąć odpowiednio wiarygodne dane testowe niemal natychmiast.


Z własnego doświadczenia wiemy, że relacja odwrotna ma miejsce niezwykle rzadko. Testy przeprowadza się przede wszystkim po to, aby w jak największym stopniu upewnić się, że obrana taktyka bardziej pomaga w realizacji zadań biznesowych za pośrednictwem witryny internetowej, niż ją utrudnia. Z czasem testy potwierdzają słuszność wprowadzonych zmian, co z kolei pokazuje potencjał witryny i konieczność dalszego jej rozwijania.


W świecie interakcji użytkowników z naszą witryną internetową żadna odpowiedź nie może wszystkiego jednoznacznie rozstrzygnąć. Im więcej danych zgromadzimy, przeprowadzając wiele testów i realizując wiele kampanii testowych, tym szerszą wiedzą będziemy dysponowali w trakcie podejmowania decyzji o dalszym rozwoju naszej witryny.